A hosszú élet titka: 3 + 1 tipp

Hosszú élet titka

A hosszú élet titka, amire évszázadok óta keresi az emberiség a választ. Mindenki másra esküszik, mi összeszedtünk pár, szerintünk hasznos tippet mivel is járhatunk hozzá az egészséges hosszú élethez. Persze a genetika nagyban közrejátszik de úgy véljük hogy ha odafigyelünk és betartunk pár szabályt jobb eséllyel indulunk! Biztosan mindenki hallott róla hogy bizonyos országok lakói általában tovább élnek mint más ember társaink. Mint például a Japánok. Nem véletlen! És akkor jöhet is az első tippünk!

1. Egészséges táplálkozás – A hosszú élet egyik legfőbb titka

Nem mindegy hogy mit eszünk de az sem hogy mit iszunk! A Japánok sok vizet és zöld teát fogyasztanak ami nagyon jó hatással van az emberi szervezetre, ellenben például Európában a cukros üdítők hódítanak. Ezek túlzott fogyasztása cukorbetegséghez és szívbetegséghez vezethet. Népszerű táplálékuk a hal és tenger gyümölcsei. Ezek az ételek kevés energia tartalommal bírnak viszont fehérje tartalmuk magas és számos ásványi anyagot is tartalmaznak! Sokszor esznek keveset ami segíti az anyagcsere megfelelő működését. Jó minőségű ételekkel és változatos táplálkozással sok betegséget megelőzhetünk. Magyarország felnőtt lakosságának 60%-a túlsúlyos vagy elhízott. Mindenképpen érdemes példát venni a keleti nép étkezési szokásairól.

2. Sportoljunk!

A rendszeres testmozgásnak rengetek jótékony hatása van, fizikai, illetve mentális értelemben. A sport nemcsak betegségek megelőzése szempontjából fontos, hanem kiváló stresszoldó tevékenység. Amennyiben a stressz állandósul az komoly megterhelést jelent a szervezetünk számára, aminek már testi tünetei is jelentkezhetnek. Felejtse el a gyógyszereket, ugyanis a rendszeres sport a legjobb módja a mentális kikapcsolódásnak! Nem véletlen, hogy már óvodás koruktól a gyerekeknek kötelező a testnevelés, mivel erősíti az immunrendszert, csökkenti a magas vérnyomás kialakulásának a lehetőségét, megerősíti a szívizmokat, növeli a tüdőkapacitást, ezáltal javul a légzés is.

3. Szabaduljunk meg káros szenvedélyeinktől!

Számos tanulmány megerősítette, hogy a túlzott alkohol fogyasztás és dohányzás halálhoz vezet. Súlyos betegségeken kívül számos negatív hatásuk is van: a bőr korai öregedése, ínsorvadás, emésztőrendszeri problémák, stb. Azt javasoljuk, hogy alkoholt csak mértékkel fogyasszon és hagyjon fel a dohányzással!

+1 A hosszú élet titka a XXI. században

Modern világunk új problémája az elektroszmog, amelynek egészségkárosító hatása vitatott, mégis egyre több tudós és kutató védekezésre hívja fel a figyelmet. Azért fontos megemlíteni az eddigi három praktikán felül, mivel súlyos betegségeket okozhat! Persze ez nem azt jelenti, hogy nem élvezhetnék a modern technológiát, viszont érdemes védekezni ellene. Számos megoldás létezik a problémára, akár árnyékoló termékek vagy egyszerű mindennapi praktikák betartásával, pl.: okoseszközeünket csak a használat idejére tartsuk bekapcsolva, hálószobánktól tartsuk távol az elektromos berendezéseket.

Amennyiben Ön is hosszú életre vágyik, úgy már ezt a szempontot is figyelembe kell vennie és tegye meg a szükséges lépéseket!

Képek forrása: https://www.pexels.com/hu-hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük